Trustindex:Mit ad nekünk, ha bízunk másokban?

Hogy az online világban valaki bizalmat szavazzon nekünk, az ma már aranyat ér. Egyetlen kattintás választ el minket attól, hogy elvesszünk a gigantikus információ- és termék tengerben. A döntést pedig nem a reklámok vagy a hangzatos ígéretek alapján hozzuk meg, hanem más emberek véleményére hagyatkozunk. A felhasználói visszajelzések, értékelések, és ajánlások ereje ma már felbecsülhetetlen, sőt, a legfontosabb marketing eszközzé vált.

A digitális szóbeszéd hatalma

Régen, ha egy barátunk ajánlott egy jó éttermet, szinte biztosak voltunk benne, hogy érdemes kipróbálni. Ez a szájhagyomány, a személyes ajánlás ma is működik, csak éppen átköltözött a virtuális térbe. Egy-egy pozitív értékelés, egy elégedett vásárló kommentje felér egy komplett reklámkampánnyal. Ezek a visszajelzések ugyanis hitelesek, valódiak és őszinték, ellentétben a szlogenekkel. Szóval ezért nagyon fontos a trustindex.

A vállalatok számára óriási kihívás, hogy ezeket a szétszórt véleményeket összegyűjtsék és láthatóvá tegyék. A Google-értékelések, Facebook-kommentek, vagy a különféle iparági oldalakon megjelenő ajánlások mind-mind részei a cég online arculatának. A fogyasztók pedig egy pillanat alatt eldöntik, hogy megéri-e kockáztatniuk egy ismeretlen céggel.

A megoldás kulcsa a trustindex: egy helyen, hitelesen

Ahhoz, hogy egy vállalkozás megbízható képet mutasson magáról, össze kell fognia ezeket a szétszórt értékeléseket. De hogyan lehet ezt megtenni úgy, hogy az ne tűnjön mesterségesnek? Itt jön képbe az az eszköz, ami segít összegyűjteni a különböző platformokon született véleményeket. Ez a rendszer képes a Google, a Facebook, a Tripadvisor és több tucat más oldal értékeléseit egyetlen felületen, rendezett formában megjeleníteni. Ennek a megoldásnak köszönhetően a leendő vásárlók vagy ügyfelek rögtön látják, hogy egy cég valós, létező és elégedett ügyfélkörrel rendelkezik.

Ez az integrált platform automatikusan frissíti az értékeléseket, így a legújabb visszajelzések is azonnal megjelennek. Sőt, az értékelésekből automatikusan generál egy widgetet, amit a honlapunkra helyezhetünk. A honlap látogatói így azonnal láthatják, hogy mások is bíznak az adott vállalkozásban, ami jelentősen növeli az elköteleződést.

A hitelesség garanciája

A legfontosabb szempont ebben a folyamatban a hitelesség. Egy profin kialakított rendszer nem engedi meg a hamis értékelések létrehozását. A visszajelzések közvetlenül a forrásból, például a Google-ből vagy a Facebookról érkeznek, ezért nem lehet manipulálni őket. Ezenkívül a cég saját profiloldalán is lehetőség van az értékelésekre, de ezeket is gondosan kezelik, hogy csak valós vélemények kerüljenek fel. Így a felhasználóknak garantáltan őszinte képet kapnak a vállalkozásról.

Ez a megbízhatóság különösen fontos a mai piacon, ahol a bizalom hiánya könnyen meghiúsíthatja az üzleteket. A vásárlók szkeptikusak, és joggal. Egy vállalatnak tehát minden eddiginél nagyobb szüksége van arra, hogy bizonyítsa: méltó a belé fektetett bizalomra.

A marketing titkos fegyvere

A vásárlói vélemények ereje túlmutat a puszta információközlésen. A pozitív visszajelzések nemcsak a bizalmat növelik, hanem a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is kulcsfontosságúak. A Google ugyanis figyelembe veszi a felhasználói véleményeket, így egy magasabb értékelési számmal rendelkező cég nagyobb valószínűséggel kerül a találati lista élére. Emellett a visszajelzésekből származó adatok segítenek a vállalkozásoknak abban, hogy jobban megértsék ügyfeleik igényeit és tovább fejlesszék szolgáltatásaikat.

A trustindex egy olyan rendszer, amely rendszerezve kezeli a visszajelzéseket, segíti a vállalkozásokat abban is, hogy professzionális módon reagáljanak a kritikákra. Egy jól megírt válasz egy negatív értékelésre is pozitív fényben tüntetheti fel a céget, hiszen megmutatja, hogy a vezetés nyitott a párbeszédre és komolyan veszi a problémákat.

Szóval a digitális korban a bizalom alapvető fontosságú. Egy olyan eszköz, amely összegyűjti és rendszerezi a véleményeket, sokkal többet nyújt, mint egyszerű statisztikát. Egy ilyen platform megteremti az alapot a vevők és a cégek közötti őszinte kapcsolathoz. A vállalatok számára ez egy olyan beruházás, amely megtérül. A növekvő bizalom ugyanis növekvő forgalmat, és ami még fontosabb, hosszú távú, lojális ügyfélkapcsolatokat eredményez. Ennek a rendszernek a segítségével a vállalkozások a digitális térben is megbízható partnerré válhatnak, és a bizalomra épülő hálózatuk napról napra erősebbé válik.